11 bekende beelden die je tweemaal moet bekijken
Sommige logo's of beelden komen we elke dag tegen, maar we staan niet meer stil bij hun vormgeving. Nochtans loont het de moeite om sommige beelden eens van dichterbij te bekijken.
1. Het FedEx-logo
Het FedEx-logo staat bekend om zijn verborgen pijl, die symbool staat voor de kerntaak van het bedrijf. Zie jij de pijl tussen de E en de X ? Het Arabische logo van het bedrijf verbergt ook een pijl, maar dan naar links gericht.
2. Hope for African Children
Zie je het kind en de volwassene die elkaar aankijken? Of zie je de kaart van Afrika ?
3. Picasa
Het logo van Picasa stelt een diafragma voor van een fototoestel, maar ook een huis. Casa is immers huis in het Spaans. Zie jij het?
4. Filmposter The Dark Knight
Zie je de vliegende eenhoorn in de poster van The Dark Knight?
5. Eendenbek
Focus je eens op de snavel van een eend...
6. Batman
Het logo van Batman zal je nooit meer normaal kunnen bekijken...
7. Toblerone
De chocolade van Toblerone heeft niet alleen een berg, maar ook een beer op zijn verpakking. Het bedrijf werd opgericht in de Zwitserse stad Bern ("beren"). De beer staat ook in het wapenschild van die stad.
8. Adidas
Met enkele aanpassingen lijkt het logo van Adidas op het zinkende schip de Titanic.
9. Pepsi
Van te veel Pepsi word je dik...
10. LG
Wat hebben LG en Pacman met elkaar gemeen?
11. Poster van The Lion King
Je laat de Leeuwenkoning nooit meer aan je kinderen zien als je weet wat er op de affiche staat.