Wat je leert uit adverteren op pornosites

Eat24 is een jong Amerikaans bedrijf. Online of via een app kun je bij Eat24 eten aan huis laten brengen. Het bedrijf biedt enkel de service aan; het maakt zelf geen eten, maar werkt daarvoor samen de lokale horeca.

Zoals dat gaat met jonge bedrijven wou Eat24 snel bekender en dus groter worden. Omdat klassieke reclame hen niet aansprak, zochten ze hun geluk op een terrein dat nog maar amper ontgonnen is: de pornowebsites.

Ze onderzochten hoe reclame werkte op x-rated websites: waarvoor wordt reclame gemaakt, en op welke manier? Eat24 ontdekte dat op pornosites vooral reclame gemaakt wordt voor ándere pornosites en Viagra-pillen, en nooit voor eten.

Wat de vorm betreft kwamen ze tot de ontdekking dat bepaalde zaken verboden terrein zijn: zo mag je geen foto van een aap gebruiken in je banner. Honden en katten ook niet. Maar paarden bijvoorbeeld wel.

Eat24 zag zijn omzet gevoelig stijgen door deze campagne. Ze haalden er ook interessante statistieken uit over het surfgedrag van de Amerikanen. Zo blijkt Chicago de geilste stad van de VS te zijn, en bekijken New Yorkers vooral veel porno over de middag.

In de link hieronder vind je het hele relaas van Eat24 op hun eigen blog, met nog veel meer interessante bevindingen over hun campagne.

Lees Meer