NMBS zoekt m/v met "Wie is het": het kan nog origineler

Wie van je vrienden is het meest geschikt om voor de NMBS te werken? Met een originele versie van het nostalgische gezelschapsspel "Wie is het?" hoopt de NMBS zijn duffe imago van zich af te schudden en nieuwe werknemers aan te trekken.

Ondanks dat we soms knettergek worden van hun vertragingen en overvolle treinen moeten we toegeven dat dit één van de meest creatieve rekruteringscampagnes is die we de voorbije maanden tegenkwamen.

despoorwegenwervenaan.be

Nu maar hopen dat deelnemers de Facebook-applicatie serieus nemen en niet enkel de laatkomers en roekeloze chauffeurs doorverwezen worden naar de jobsite van de NMBS.

despoorwegenwervenaan.be

Wij houden wel van een originele jobadvertentie en gingen op het internet op zoek naar nog meer voorbeelden. Dit is onze oogst:

Creatieve rekruteringscampagnes

De vaat bij Restaurant Binnen bleef zich opstapelen, zodat het restaurant genoodzaakt was zo snel mogelijk een afwasser te vinden. Hun oplossing: een sticker met lippenstift op de glazen kleven met de tekst 'Restaurant Binnen zoekt afwasser'.

De Britse inlichtingendienst GCHQ stak via Xbox Live een vacature in de wereld waar jongeren de meeste tijd doorbrengen: de virtuele.

Het Canadese bedrijf SAIT vervalste 20-dollarbiljetten en lokte zo personen die carrière willen maken in de fondsenwerving.

Dé manier om veiligheidspersoneel te rekruteren: een koffertje waarvan de tekst alleen zichtbaar is als het door een scanner passeert.

Onder het motto "niet denken, maar doen" deelde Dexia dozen uit om meteen je spullen te pakken.

Consignit vergemakkelijkt je ontslag door je C4 in een magazine te plaatsen.

Hoe laat je de zeemacht er cool uitzien? Door actiefiguurtjes uit te delen.

Zo kan het natuurlijk ook...

Moeilijk om aan deze te ontsnappen, volgens ons.

Geen commentaar nodig.