Dumb Starbucks opent de deuren en wordt een instant succes

In Los Angeles heeft een nieuwe koffiebar zijn deuren geopend. De koffiebar nam de volledige stijl, logo en naam over van het bekende Starbucks. Toch is er één groot verschil. De koffiebar uit Los Angeles heet Dumb Starbucks.

Illegaal?

Dumb Starbucks lijkt alles overgenomen te hebben van Starbucks, maar is dat dan wel legaal? Dumb Starbucks kwam zelf met een antwoord en zegt dat de zaak is berust op de parodiewet, die stelt dat een merk geparodieerd mag worden zo lang er enkel gelachen wordt. Starbucks onderzoekt de zaak alvast.

Naast koffie verkoopt de winkel ook cd's, uiteraard met "dumb" voor de titel.

Gratis koffie

Het concept slaat duidelijk aan, al zal de gratis koffie daar voor iets tussen zitten. Vlak na de opening stond er een gigantische rij mensen aan te schuiven en werd de winkel een hype op sociale media.

Wie zit hier achter?

Dat is voer voor discussie. Enkele mensen denken dat het een "Banksy-achtige kunstinstallatie" is, anderen geloven dat het deel is van een nieuw televisieprogramma. Sommige klanten van de koffiebar menen namelijk verborgen camera's gezien te hebben in de koffieapparaten. Binnenkort zal hier ongetwijfeld meer duidelijkheid over komen. Spannend!